"Martwy ciąg" wciąż żywy...i świetnie buduje mięśnie pleców

Trening siłowy jest jedną z podstawowych form poprawienia sylwetki oraz zdrowia człowieka. Wykorzystywany w wielu dyscyplinach sportowych zawiera bazę podstawowych ćwiczeń, które są stosowane przede wszystkim w celu polepszenia siły i wydolności organizmu. 

Jednym z fundamentalnych i ponadczasowych ćwiczeń siłowych jest "martwy ciąg". Od zarania dziejów towarzyszy światowym kulturystom oraz siłaczom w poprawianiu swojej formy oraz wyników siłowych. Dlaczego jest tak dobrym ćwiczeniem na wytrenowanie ciała i nie został zepchnięty na dalszy tor przez maszyny znajdujące się na siłowni? Dlatego, że angażuje najważniejsze partie mięśniowe oraz niesamowicie stymuluje mięsień prostownik grzbietu, który jest stabilizacją naszego kręgosłupa. Bardzo dobrze rozwija mięsień czworogłowy i dwugłowy uda, mięśnie pośladkowe oraz górną część mięśni pleców. Świetnie wzmacnia mięśnie brzucha, które są pomocnicze w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała, ale to tylko część korzyści płynących z wykorzystania tego ćwiczenia. 

"Martwy ciąg" można wykonywać różnymi technikami( np. klasyczny, rumuński czy na prostych nogach) co przyczynia się do aktywizowania synergistycznych partii mięśniowych. Zdrowie pod postacią jednego ćwiczenia? Odpowiedź brzmi: nie zawsze. Najczęstszym błędem popełnianym zazwyczaj przez młodych adeptów siłowni jest tzw. "koci grzbiet", który nie ma nic wspólnego ze zdrowiem. Dlatego w celu nauczenia się płynnego ruchu przy zachowaniu prostych pleców polecane są na początku małe obciążenia. " Martwy ciąg" był, jest i miejmy nadzieję, że zawsze będzie wykonywany nie tylko przez zawodowych sportowców, ale również przez osoby starające się zadbać o zdrowie i piękne ciało.

 

O mnie

Strona dzisiajplecy.pl powstała aby dzielić się z Wami artykułami na temat ćwiczeń pomagających w budowaniu mięśni pleców. Zamieszczone na niej będą również porady na temat odżywiania oraz ważne uwagi i informacje o budowie kości.