Ćwiczenia na wzmocnienie mięśni pleców
Oceń artykuł

Ładne, wyćwiczone plecy to atut każdego mężczyzny i każdej kobiety. Problemem jest jednak znalezienie odpowiednich ćwiczeń, które pozwolą wypracować i wzmocnić mięśnie pleców. Mięśnie pleców ćwiczy się dosyć trudno, ze względu na to, że ciężko jest skupić się na ćwiczeniu tylko i wyłącznie tej grupy mięśni. Na szczęście mocno pracują podczas ćwiczeń mięśni rąk, więc niejako ćwicząc ręce, dbamy także o nasze plecy. Co zrobić, aby ćwiczenia te były bardziej efektywne, a wzmocnienie mięśni pleców stało się ich rezultatem? Wystarczy wprowadzić lekkie modyfikacje do ćwiczeń.

Ćwiczenia na plecy – kilka propozycji

Najprostszym ćwiczeniem na plecy jest podciąganie na drążku z szeroko rozstawionymi ramionami. To ćwiczenie można wykonywać bez uprzedniego przygotowania. Dobre na plecy są także wszelkie ćwiczenia polegające na przyciąganiu hantelków z dołu do klatki piersiowej, a także ćwiczenia polegające na przyciąganiu linki z wyciągu górnego lub dolnego.

Ćwiczenia na plecy – W domu czy na siłowni?

Ćwiczenia na mięśnie pleców na siłowni, a może w domu? Która opcja jest lepsza? Wiele zależy od tego, jakie sprzęt posiadamy w domu. Jeśli do dyspozycji posiadamy tylko hantelki, to zakres ćwiczeń, które możemy wykonać, jest relatywnie niewielki. Raczej mało kto w domu posiada maszyny z górnym i dolnym wyciągiem linki. Domowe ćwiczenia na plecy są jednak równie efektywne co te, które wykonujemy na siłowni. Jeśli więc mamy wymagany sprzęt, albo możemy znaleźć na niego dobry zamiennik (na przykład zamiast podciągania na drążku, można podciągać się na trzepaku do dywanów), to nic nie szkodzi na drodze ku temu, aby z powodzeniem ćwiczyć plecy w domu.

Warto jednak, szczególnie na początku przygody z ćwiczeniami, udać się do instruktora, który podpowie, jakie ćwiczenia i z jaką częstotliwością wykonywać. Doświadczony instruktor pomoże ułożyć odpowiednio dobrany do potrzeb danej osoby plan treningowy, który będzie uwzględniał dotychczasowe doświadczenie, stan zdrowia i aktualny wygląd. Aby zbudować silne mięśnie warto także zadbać o swoją dietę. Powinna ona być bogata w białko i zdrowe tłuszcze.